expand
expand
expand
SWIETELSKY kao jedno od najznačajnijih poduzeća austrijskog građevinarstva ima prema svojim zaposlenicima, klijentima i ugovornim partnerima obvezu da u svim područjima poduzeća primjenjuje najviše standarde. Stoga se zbog zakonskih, ali i gospodarskih zahtjeva postavljenih poduzeću naročita pozornost obraća informacijskoj sigurnosti u poduzeću.
SWIETELSKY kao informacijsku sigurnost definira zaštitu fizičkih i elektroničkih informacija, kao i sustava neophodnih za obradbu informacija, u pogledu njihove povjerljivosti, integriteta i raspoloživosti.
Područje primjene ove sigurnosne politike obuhvaća koncern Swietelsky i njegove tvrtke kćeri sa svim njihovim zaposlenicima, lokacijama i uslugama.
Upravni odbor koncerna SWIETELSKY određuje politiku informacijske sigurnosti kao sastavni dio strategije poduzeća.
Upravni odbor podupire ciljeve i načela informacijske sigurnosti sukladno poslovnoj strategiji i poslovnim ciljevima.
Etabliranjem sustava upravljanja sigurnošću informacija (ISMS) i stavljanjem na raspolaganje neophodnih resursa upravni odbor stvara mogućnosti za postizanje ciljeva ISMS-a. Upravni odbor kao najviša instancija ISMS-a aktivno doprinosi uspjehu ISMS-a.
SWIETELSKY u svojoj poslovnoj djelatnosti znatno ovisi o raspoloživosti informacija, kao i sve više o ispravnom funkcioniranju svojih informacijskih sustava. Obradba informacija i digitalizacija dobivaju u građevinarstvu sve više na značaju. Umrežavanja u okviru poduzeća, ali i s klijentima, dobavljačima i radnim zajednicama, podupiru u znatnoj mjeri pružanje usluga. Prestanak funkcioniranja osnovnih sustava može već nakon kratkog vremena prouzročiti gospodarske štete, kao i štetu ugledu koncerna SWIETELSKY.
Informacijska sigurnost stvara neophodno povjerenje, kako interno tako i kod klijenata i partnera, da i dalje unaprjeđuju digitalizaciju i na taj način lociraju rizike do kojih zbog toga dolazi. Zbog toga se Upravni odbor i povjerenici koje je ovlastio Upravni odbor aktivno bave ovom temom u pogledu pravnih, tehnoloških i organizacijskih pitanja.
Hellmuth Swietelsky, dipl. ing., 1936. godine utemeljio je građevinsko poduzeće. SWIETELSKY AG danas s prosječno više od 10.000 zaposlenika i zaposlenica spada u najznačajnija poduzeća austrijske građevinske industrije.
Poduzeće se s podružnicama u 4 glavne zemlje (Austrija, Njemačka, Češka, Madžarska) i u još 17 zemalja u potpunosti nalazi u privatnom vlasništvu. Aktivnosti poduzeća SWIETELSKY prostiru se na sve grane građevinarstva. Koncern pri tome nudi projekte svih dimenzija u najvišoj kvaliteti i fleksibilnosti uz poštovanje rokova.
"Decentralizirana organizacija u profitnim centrima, delegirana odgovornost, kao i sudjelovanje u rezultatu utječu na to da se naši kompetentni zaposlenici/-e mogu angažirati kao "poduzetnici/poduzetnice u poduzeću." -filozofija koncerna SWIETELSKY
SWIETELSKY je decentralizirano organizirano poduzeće s različitim samostalnim područjima poduzeća koja posluju u Europi i Australiji. Common Services, kao što su osoblje, financije ili IT, vode se centralno.
SWIETELSKY u cilju ispunjavanja želja klijenata, zahtjeva natječaja i u cilju upravljanja mjerama pored ISMS-a ima i druge sustave upravljanja. Istima upravljaju određeni povjerenici neovisno jedni o drugima, pri čemu redovita usklađivanja osiguravaju da se sustavi menadžmenta vode međusobno usklađeno.
Aktivnosti koncerna SWIETELSKY prostiru se na sve grane građevinarstva. U cilju ispunjavanja zadataka neophodna je tijesna suradnja s različitim dobavljačima, naručiteljima, podizvođačima i drugim konkurentima u obliku radnih zajednica.
Postoje različite zainteresirane stranke koje postavljaju zahtjeve prema ISMS-u koncerna SWIETELSKY.
Ugovorni partneri očekuju povjerljivo postupanje sa svojim podatcima, ali prije svega neometano odvijanje poslovanja, a time i raspoloživost službi.
Interne stranke očekuju funkcionalne servise koji u svakom trenutku stoje na raspolaganju. Prekidi rada trebaju biti što je moguće kraći i ne smiju se ni u kojem slučaju događati neplanirano. Sigurnost se treba odvijati u pozadini i po mogućnosti ne utjecati na rad odnosno ne otežavati ga. Pojedinačno se postavljaju veliki zahtjevi u pogledu povjerljivosti.
Dioničari očekuju osiguranje od gospodarskih, pravnih i reputacijskih rizika. ISMS treba učinkovito upotrijebiti resurse i certificiranjem omogućiti konkurencijsku prednost.
Javna uprava očekuje da se poštuju svi zakoni. Sve informacije koje se prenose moraju javnoj službi stići pravovremeno, korektno i u potpunosti.
U okviru ISMS-a definirane su sljedeće mjerodavne uloge i odgovornosti:
Ciljevi ISMS-a izvode se iz načela Kodeksa ponašanja koncerna SWIETELSKY. Ovdje opisanim strategijskim ciljevima ISMS-a dodjeljuju se operativni ciljevi. Isti se svake godine mjere s pomoću pokazatelja.
7.1.1 Izbjegavanje neplaniranih prekida rada centralnih IT servisa.
Prekidi rada centralnih servisa mogu za kratko vrijeme utjecati na poslovanje i dovesti do financijske štete.
7.1.2 Izbjegavanje financijske štete izazvane cyber kriminalom
Kriminalne radnje preko elektroničkih medija mogu dovesti do goleme financijske štete.
7.2.1 Zaštita povjerljivosti informacija
Neželjeno prosljeđivanje ili objavljivanje informacija može imati kritične posljedice po reputaciju koncerna SWIETELSKY te za sobom povući i pravne i ugovorne posljedice.
7.3.1 Etabliranje IT sigurnosne razine sukladno stupnju razvoja tehnike
Etabliranjem ISMS-a i prilagođavanjem sigurnosnih mjera standardima ISO/IEC 27001 kao i eksternoj certifikaciji trećim osobama dokazujemo razinu sigurnosti u skladu sa zadnjim stupnjem razvoja tehnike.
7.4.1 Izobrazba svijesti osoblja
Kontinuirana školovanja i osposobljavanja su baza za daljnji razvoj svijesti zaposlenica i zaposlenika koncerna SWIETELSKY.
7.4.2 Stalno poboljšavanje ISMS-a i sigurnosnih mjera
Etabliranje kontinuiranog procesa poboljšavanja u okviru ISMS-a osigurava stalnu evaluaciju i daljnji razvoj postojećih mjera, kao i identifikaciju novih mjera baziranih na rizicima.
U okviru ISMS-a se u cilju implementacije ove sigurnosne politike etabliraju sljedeće temeljne komponente i sljedeći procesi.
Iako se područje važenje ove sigurnosne politike i ISMS-a odnosi na cijelo poduzeće, eksterno certificiranje prema ISO/IEC 27001 ograničeno je na sljedeće područje važenja:
U području važenja ISMS-a nalaze se raspoloživost i rad centralnih IT servisa kao i za to neophodna infrastruktura u Austriji i to za cijeli koncern.
Usluge
Centralni IT servisi kao i rad IT infrastrukture relevantne su usluge za područje važenja.
Procesi
Kao primarni objekt promatranja proces IT rad smatra se mjerodavnim za zadatke područja važenja.
Odjel / područja
Za područje važenja nadležno je područje IT & procesi s odjelima IT korisnički servisi, IT infrastruktura, ERP & procesi, kao i Cyber Security.
Lokacije
U području važenja su centralni IT uredi, prostorije za servere i backup, kao i IT backup lokacije u Austriji.
Mjesta sučeljavanja
U okviru područja važenja odvija se tijesna suradnja s različitim mjestima sučeljavanja, kao što su osoblje, upravljanje kvalitetom, digitalizacija, upravljanje zgradama, pravo, kao i pružatelji usluga i izdvojeni partneri (outsourcing).
IT sustavi & aplikacije
U području važenja nalaze se između ostalog mobilni i stacionarni IT uređaji, memorijska rješenja i pripadajući backup-ovi, kontrole pristupa i upravljanja korisnicima, kao i građevinski softver te softver osoblja.
Legalne jedinice
Dio koncerna SWIETELSKY su svi procesi, osobe, odjeli i lokacije koji su relevantni za područje važenja.
Informacije
U području važenje su sve informacije koje su relevantne za stavljanje servisa na raspolaganje.